ТҰРАҚТЫ ДАМУҒА БІРГЕ

Тұрақты, инклюзивті және тұрақты экономикалық өсуге, толық және өнімді жұмыспен қамтуға және барлығы үшін лайықты еңбекке жәрдемдесу

«Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті» КЕАҚ бойынша қызметі 2020-2021 оқу жылы

«Абай атындағы ҚазҰПУ» КЕАҚ ТДМ міндеттеріне қол жеткізу және іске асыру «Абай атындағы ҚазҰПУ» КЕАҚ Тұрақты даму саласындағы саясаты негізінде 5 бағыт бойынша жүзеге асырылады: «адамдар» (барлық нысандардағы кедейлік пен аштықты жою және лайықты өмірге тең қол жеткізуді қамтамасыз ету), «планета» (болашақ ұрпақ үшін планетамыздың климаты мен табиғи ресурстарын қорғау), «өркендеу» (табиғатпен үйлесімділікте өркендеуді және толыққанды өмір сүруді қамтамасыз ету), «бейбітшілік» (бейбіт, әділ және инклюзивті қоғамдастықтар құруға жәрдемдесу), «серіктестік» (тұрақты жаһандық ынтымақтастық арқылы күн тәртібін іске асыру).

8-ТДМ «Өркендеу» бағытында жүзеге асырылуда.

1. Түлектерді жұмысқа орналастыру мақсатында университет жыл сайын дәстүрлі бос жұмыс орындары жәрмеңкелерін өткізеді. Түлектер-2021 бос жұмыс орындары жәрмеңкесіне Алматы облысының, Нұр-Сұлтан, Алматы, Павлодар қалаларының білім басқармалары мен мектеп директорлары, «Балдәурен» өңірлік білім беру орталығы, www.bilimland.kz білім порталы қатысты. Жәрмеңке қорытындысы бойынша бүгінде математика, физика, информатика, бастауыш сынып мұғалімдері, мектепке дейінгі білім беру мекемелерінің қызметкерлеріне сұраныс жоғары.

2. Абай атындағы ҚазҰПУ түлектерін жұмысқа орналастыру үшін түлекке тұрғылықты жері бойынша бос жұмыс орындарын тауып, сырттан араласусыз жұмыс табуға, ал жұмыс берушіге қажетті маманды іздеу кезінде уақытты үнемдеуге мүмкіндік беретін «Mansap» мобильді қосымшасы әзірленіп, қолданысқа енгізілді.

3. 2020 жылы түлектердің 95%-ы жұмысқа орналастырылды, 2020 жылы 208 студент-түлек университетті бітірген кезде педагогикалық практикадан өту орны бойынша мектептерге жұмысқа орналасты.

2021 жылы жұмысқа орналастырылды: түлектердің 95%-ы, 2021 жылы 210 аспирант университетті аяқтаған кезде педагогикалық практиканы өту орны бойынша мектептерге жұмысқа орналастырылды.

2020/2021 оқу жылында Абай атындағы ҚазҰПУ 244 жұмыс берушімен серіктестік орнатқан, оның 232-сі мемлекеттік ұйымдар. Соңғы 3 жылдағы түлектердің босатылуы және жұмысқа орналасуы жылдық есептің 1.1, 1.2, 1.3 кестелерінде көрсетілген (сілтеме: https://www.kaznpu.kz/docs/rector/08.07.2022_kaz.pdf):

1.1-кесте

2019 жылғы түлектерді жұмысқа орналастыру

Білім деңгейі 2019 ж. түлек Мемлекеттік тапсырыс бойынша 2019 жылғы түлек Жұмысқа орналастырылды барлығы (%) Мемлекеттік тапсырыс бойынша (%)
Бакалавриат 1253 476 1215 (97%) 458 (96%)
Магистратура 494 438 479 (97%) 419 (95%)
PhD докторантура 53 37 53 (100%) 37 (100%)
БАРЛЫҒЫ 1800 951 1747 (97%) 914 (96%)
1.2-кесте

2020 жылғы түлектерді жұмысқа орналастыру

Білім деңгейі 2020 ж. түлек Мемлекеттік тапсырыс бойынша 2020 жылғы түлек Жұмысқа орналастырылды барлығы (%) Мемлекеттік тапсырыс бойынша (%)
Бакалавриат 1226 455 1147 (94%) 431 (95%)
Магистратура 611 565 593 (97%) 533 (94%)
PhD докторантура 117 113 117 (100%) 113 (100%)
БАРЛЫҒЫ 1954 1133 1857 (95%) 1077 (95%)
1.3-кесте

2021 жылғы түлектерді жұмысқа орналастыру

Білім деңгейі 2021 ж. түлек Мемлекеттік тапсырыс бойынша 2021 жылғы түлек Жұмысқа орналастырылды барлығы (%) Мемлекеттік тапсырыс бойынша жұмысқа орналастырылды (%)
Бакалавриат 2182 862 2062 (95%) 819 (95%)
Магистратура 508 421 485 (95%) 401 (95%)
PhD докторантура 220 200 220 (100%) 200 (100%)
БАРЛЫҒЫ 2910 1483 2767 (95%) 1311 (88%)

2025 жылға қарай Абай атындағы ҚазҰПУ академиялық шеберлік орталығына айналуды мақсат етіп отыр. Abai University артықшылығы – университет әр адамға және кез келген жаста лайықты жұмысқа орналасу және қаржылық жағынан өмір сүру сапасын жақсарту үшін сапалы білім беру мүмкіндіктерін ұсынады.

  • 2021 жылдың сәуір айында «Абай атындағы ҚазҰПУ оқытушыларының еңбек жағдайына қанағаттануы» сауалнамасы ұйымдастырылды. Зерттеудің мақсаты – Абай атындағы ҚазҰПУ оқытушыларының еңбек жағдайына қанағаттануын бағалау. Зерттеудің негізгі міндеттері: ЖОО оқытушыларының еңбек мотивациясының ерекшеліктерін анықтау; мұғалімдердің әртүрлі жұмыс аспектілеріне қанағаттану дәрежесін анықтау; еңбек жағдайларын жақсарту бойынша жалпыланған ұсыныстар мен ұсынымдар; педагогикалық ұжымның еңбек жағдайын жақсарту бойынша ұсыныстар әзірлеу. Әдістемелік негізі – ЖОО оқытушыларына жаппай сауалнама жүргізу. Сауалнама арнайы әзірленген сұрақнама арқылы мұғалімдерден онлайн түрінде жүргізілді. Онлайн сауалнама формасы Google Forms көмегімен жасалған. Барлығы 771 профессорлық-оқытушылық құрам немесе университеттің 9 құрылымдық бөлімшелеріндегі профессорлық-оқытушылық құрамның жалпы санынан 73% зерттеу жүргізілді.
    Сауалнама нәтижелері Абай атындағы ҚазҰПУ оқытушылары үшін өзін-өзі жүзеге асыру мүмкіндігі және ұжымдағы тұлғааралық қатынастардың маңыздылығы (әрбір екінші) ынталандырушы фактор болып табылатынын көрсетті. Университеттің әрбір үшінші оқытушысы ЖОО-дағы жұмыстың беделі және ұсынылатын еңбек жағдайлары (кестесі, ЖОО орналасқан жері, демалыс ұзақтығы және т.б.) сияқты факторлардың маңыздылығын атап өтеді. Айта кету керек, оқытушылардың көпшілігі экономикалық ынталандыруларға негізделмеген. Осылайша, жүргізілген зерттеу негізінде жалпы университет бойынша да, оның жекелеген бөлімшелері бойынша да еңбек жағдайларын жақсарту қажеттігін ұсынуға болады. Атап айтқанда, бұл оқу аудиторияларының, зертханалардың қазіргі заманғы техникалық оқыту құралдарымен жабдықталуына, компьютерлік, интернет-ресурстар мен ұйымдастыру техникасының қолжетімділігі мен қамтамасыз етілуіне, оқытушыларды әлеуметтік қолдауға, еңбек қызметінің әлеуметтік-тұрмыстық жақтарына (киім ілгіштер, дәретханалар, асханалар) қатысты.
  • Ұлттық жағдайларға сәйкес жан басына шаққандағы экономикалық өсуді, атап айтқанда, аз дамыған елдерде жалпы ішкі өнімнің өсімін жылына кемінде 7 пайыз деңгейінде сақтау;
  • Әртараптандыру, технологиялық жаңарту және инновациялар арқылы, соның ішінде қосылған құны жоғары және еңбекті көп қажет ететін секторларға назар аудару арқылы экономикадағы өнімділік өсіміне қол жеткізу;
  • Өнімділікті, лайықты жұмыс орындарын құруды, кәсіпкерлікті, креативтілікті және инновацияны ынталандыратын дамуға бағытталған саясатты алға жылжыту және микро, шағын және орта кәсіпкерлікті, оның ішінде қаржылық қызметтерге қол жеткізу арқылы тану мен дамытуды ынталандыру;
  • 2030 жылдың соңына дейінгі кезеңде тұтыну және өндіріс жүйелеріндегі жаһандық ресурстардың тиімділігін біртіндеп арттырыңыз және тұрақты тұтыну мен өндіріске көшу жөніндегі 10 жылдық іс-қимыл стратегиясында көзделгендей экономикалық өсудің қоршаған ортаның нашарлауымен қатар жүрмеуін қамтамасыз етуге ұмтылу. Мұны бірінші болып үлгілер мен дамыған елдер жасау керек;
  • 2030 жылға қарай барлық әйелдер мен ерлер, соның ішінде жастар мен мүгедектер үшін толық және өнімді жұмыспен қамтуға және лайықты еңбекке қол жеткізуге және бірдей құнды еңбек үшін тең ақы төлеуге қол жеткізу;
  • 2020 жылға қарай жұмыс істемейтін, оқымайтын және кәсіби дағдыларға ие болмайтын жастардың үлесін едәуір қысқарту;
  • Мәжбүрлі еңбекті жою, қазіргі заманғы құлдық пен адам саудасын тоқтату және бала еңбегінің ең нашар түрлеріне, оның ішінде солдат балаларды тарту мен пайдалануға тыйым салуды және жоюды қамтамасыз ету үшін шұғыл және тиімді шаралар қабылдау, ал 2025 жылға қарай балалар еңбегін оның барлық нысандарында тоқтату;
  • Еңбек құқықтарын қорғау және барлық жұмысшылар, соның ішінде еңбекші-мигранттар, әсіресе әйелдер-мигранттар және қауіпті жұмыспен қамтылғандар үшін қауіпсіз және қауіпсіз еңбек жағдайларына жәрдемдесу;
  • 2030 жылға қарай жұмыс орындарын құруға, жергілікті мәдениетті дамытуға және жергілікті өнім өндіруге ықпал ететін орнықты туризмді көтермелеу стратегияларын әзірлеуді және жүзеге асыруды қамтамасыз ету
  • Ұлттық қаржы мекемелерінің барлығына банктік, сақтандыру және қаржылық қызметтерге қол жетімділікті көтермелеу және кеңейту қабілетін нығайту;
  • «Саудаға көмек» бастамасы шеңберінде дамушы елдерге, әсіресе неғұрлым төмен дамыған елдерге көрсетілетін қолдауды, оның ішінде неғұрлым төмен дамыған елдерге сауда саласында техникалық көмек көрсету үшін кеңейтілген кешенді негіздемелік бағдарлама желісі бойынша ұлғайту
  • 2020 жылға қарай жастарды жұмыспен қамтудың жаһандық стратегиясын әзірлеу және іске асыру және Халықаралық еңбек ұйымының жұмыс орындарының жаһандық пактісін енгізу

Дереккөз: https://www.un.org/sustainabledevelopment/ru/economic-growth/

«Лайықты еңбек» - бұл қауіпсіз жұмыс орнын қамтамасыз ететін және отбасын әлеуметтік қорғауға кепілдік беретін, сондай-ақ жеке тұлғаның дамуы мен әлеуметтік инклюзиясының жақсы перспективаларын қамтамасыз ететін жеткілікті табыс әкелетін өнімді жұмыс табу мүмкіндігі. Сондай-ақ ерлер мен әйелдерге жұмыс орнында тең мүмкіндіктер берілуін қамтамасыз ету маңызды. Лайықты жұмысқа орналасу мүмкіндіктерінің үздіксіз болмауы, инвестиция мен тұтынудың жетіспеушілігі барлық демократиялық қоғамдардың негізін құрайтын және прогреске ортақ қатысуды көздейтін негізгі әлеуметтік келісімшартты бұзады».

ЛАЙЫҚТЫ ЖҰМЫС ЖӘНЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ӨСУ: БҰЛ НЕГЕ МАҢЫЗДЫ: https://www.un.org/ru/development/devagenda/pdf/Russian_Why_it_matters_Goal_8_Work&Growth.pdf