ТҰРАҚТЫ ДАМУҒА БІРГЕ

Инклюзивті және тең сапалы білім беруді қамтамасыз ету және барлығы үшін өмір бойы білім алу мүмкіндіктерін дамыту

«Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университеті» КЕАҚ бойынша қызметі 2020-2021 оқу жылы

«Абай атындағы ҚазҰПУ» КЕАҚ ТДМ міндеттеріне қол жеткізу және іске асыру «Абай атындағы ҚазҰПУ» КЕАҚ Тұрақты даму саласындағы саясаты негізінде 5 бағыт бойынша жүзеге асырылады: «адамдар» (барлық нысандардағы кедейлік пен аштықты жою және лайықты өмірге тең қол жеткізуді қамтамасыз ету), «планета» (болашақ ұрпақ үшін планетамыздың климаты мен табиғи ресурстарын қорғау), «өркендеу» (табиғатпен үйлесімділікте өркендеуді және толыққанды өмір сүруді қамтамасыз ету), «бейбітшілік» (бейбіт, әділ және инклюзивті қоғамдастықтар құруға жәрдемдесу), «серіктестік» (тұрақты жаһандық ынтымақтастық арқылы күн тәртібін іске асыру).

4-ТДМ – жан-жақты және әділ сапалы білім беруді қамтамасыз ету және өмір бойы оқыту мүмкіндігін көтермелеу «адамдар» бағытында да іске асырылады.

«Абай атындағы ҚазҰПУ» КЕАҚ білім берудің инклюзивтілігі мен қолжетімділігіне университеттің негізгі құндылықтарының бірі – нәсіліне, ұлтына, жынысына қарамастан жоғары сапалы педагогикалық университеттік білім алуға тең құқықты жүзеге асыру арқылы қол жеткізіледі, әлеуметтік статус.

    Университет инклюзивтілікті және мұғалімдердің сапалы білім алуына тең қолжетімділікті келесі әрекеттер арқылы қамтамасыз етеді:
  • Студенттерге үш тілдің бірінде: қазақ, орыс, ағылшын тілдерінде білім алу мүмкіндігін береді.
      2020/2021 оқу жылында аталған үш тілде университет 289 білім беру бағдарламасы (БББ) бойынша қызметін жүзеге асырды:
    • 134 бакалавриат БББ;
    • 99 магистрлік БББ;
    • 56 докторантура БББ.
  • Университеттің интернет кеңістігінде тұрақты өкілдігі бар – екінші деңгейлі домендік атаумен веб-портал: https://abaiuniversity.edu.kz. 2020/2021 оқу жылында білім беру қызметін цифрландыру шеңберінде: онлайн оқыту режиміне көшу жүзеге асырылды, педагогикалық ұжым мен студенттер үшін Microsoft Office 365 платформасы енгізілді, білімді бақылау және өлшеу енгізілді, білімді проекторлық бақылау, «Антиплагиат» қолданылады.
  • Университеттің интернет кеңістігінде тұрақты өкілдігі бар – екінші деңгейлі домендік атаумен веб-портал: https://abaiuniversity.edu.kz. 2020/2021 оқу жылында білім беру қызметін цифрландыру шеңберінде: онлайн оқыту режиміне көшу жүзеге асырылды, педагогикалық ұжым мен студенттер үшін Microsoft Office 365 платформасы енгізілді; білімді бақылау және өлшеу енгізілді: білімді проекторлық бақылау, «Антиплагиат» қолданылады.

    Университет өмір бойы оқытуды (LLL) қамтамасыз ету үшін үздіксіз білім беру курстарын ұсынады.

    2020-2021 оқу жылында БА және ҚОО курстық іс-шараларының жоспары бойынша облыстық және аудандық әдістемелік кабинеттердің 108 қызметкері біліктілігін арттырудан өтті (2018-2019 оқу жылында 48 РМК қызметкері, 2019-2020 оқу жылында РМК-ның 22 қызметкері оқытылды).

    2018-2019 оқу жылынан бастап университетте Abai University профессор-оқытушылар құрамы үшін қысқы және Жазғы мектептер дәстүрге айналды.

    • 2020/2021 оқу жылында Abai University ПОҚ-ның педагогикалық және зерттеу құзыреттіліктерін жетілдіру бойынша жұмыстар жүргізілді:
    • «Цифрлық мұғалім» жазғы онлайн мектебі, университеттің 730 оқытушысы, Алматы қаласы мектептерінің 60 мұғалімі оқытылды;
    • Жазғы мектеп: «Жоғары педагогикалық білім беру тәжірибесі мен мәселелері», 1047 қатысушы;
    • Қысқы мектеп: «Қашықтықтан оқыту форматындағы педагогикалық білім беру», 1127 қатысушы.
  • Университет оқытушылары шақырылған ашық дәрістерді өткізеді.
    2019/2020 оқу жылында университеттің 356 оқытушысы мектепте 30 сағат жұмыс істеді. Студенттер үшін 34 арнайы элективті курс пен 184 лекция оқылды, мектеп мұғалімдеріне арналған 148 семинар, шеберлік сабақтары өткізілді, 65 онлайн сабақ әзірленіп, YouTube және Facebook желілеріне орналастырылды. Университеттің профессорлық-оқытушылық құрамының жетекшілігімен 374 оқушы олимпиадалар мен жарыстарға қатысып, оның 102-сі жеңімпаз атанды.
  • Университеттің профессорлық-оқытушылық құрамы ғылыми журналдарға арналған жарияланымдарда және ғылыми конференциялардың баяндамаларында ғылыми идеяларды апробациялау арқылы білім беру бағдарламалары мен оқытудың сапасын үнемі арттырып отырады.
      2020/21 оқу жылының қорытындысы бойынша Абай атындағы ҚазҰПУ:
    • QS World University Ranking-2022 рейтингінде – 551-560 позициясы, қазақстандық жоғары оқу орындары арасында 5-ші орын (2021 ж. – 601-650);
    • QS Graduate Employability Rankings-2022 рейтингінде – 501+ позициясы, қазақстандық жоғары оқу орындары арасында 2-ші орын;
    • UI Green Metric World University Rankings-2021 рейтингінде –659 позициясы.
      Абай атындағы ҚазҰПУ Қазақстандық Аккредиттеу агенттіктерімен ынтымақтасады: «Білім сапасын қамтамасыздандыру бойынша тәуелсіз агенттігі (БСҚбТА)», «Аккредиттеу және рейтинг тәуелсіз агенттігі (АРТА)», «Қазақстандық заманау (элиталық) білім беру қауымдастығы KAZSEE»:
    • 2021 жылғы Қазақстанның үздік педагогикалық жоғары оқу орындарының ұлттық рейтингісінде (БСҚТА) – 1 орын;
    • Топ-20 ҚР сұранысқа ие жоғары оқу орындарының ұлттық рейтингі – 2021: Бас рейтингі (АРТА) – 4 орын;
    • Бакалавриат бағдарламаларының бағыттары бойынша институционалдық рейтинг «Педагогикалық ғылымдар» бағыты бойынша (АРТА) – 1 орын;
    • Магистратура бағдарламаларының бағыттары бойынша институционалдық рейтинг «Педагогикалық ғылымдар» бағыты бойынша (АРТА) – 4 орын;
    • Докторантура бағдарламаларының бағыттары бойынша институционалдық рейтинг «Педагогикалық ғылымдар» бағыты бойынша (АРТА) – 1 орын;
    • Қазақстан 2050 – Инновациялар мен академиялық үздіктердің ұлттық рейтингісі бойынша институционалдық рейтингі – 1 орын.
  • Студенттердің білім беру қызметінің сапасына қанағаттану деңгейін зерделеу және көрсетілетін білім беру қызметтерін одан әрі жетілдіру бойынша жұмыстарды жүргізу мақсатында тиісті диагностикалық құралдар жинағы – «Оқыту курсының мазмұнын және оны оқытуды бағалау» сауалнамасы әзірленді. Оқушылар арасында сауалнама ұйымдастырылып, 2 кезеңде өтті: 2020 жылдың 14-16 қазаны және 2021 жылдың 13-19 ақпаны.
    Сауалнаманың мақсаты – пандемия жағдайында студенттердің оқу пәндерін оқыту сапасына және мұғалімдердің кәсіби шеберлігіне қанағаттану дәрежесін анықтау. Сауалнаманың негізгі міндеттерінің бірі университеттегі оқыту сапасына қанағаттанушылықты бағалау болып табылады.
    Сауалнаманың Онлайн-формасы Google формаларының көмегімен жасалды және ұялы телефон арқылы сауалнамаға сілтеме түрінде оқушылардың жалпы чатына таратылды. Сауалнама туралы ақпарат тарату департамент қызметкерлерінің көмегімен жүзеге асырылды. Сауалнамаға бакалавриаттың 133 ББ, бакалавриаттың 2, 3, 4-курстарының және магистратураның 1, 2-курстарының білім алушылары қатысты. Сауалнамаға жауап берушілердің жалпы саны - 3997 білім алушыны құрады (бакалавриат - 3605, магистратура-392).
  • Кітапхана. Білім беру үдерісін ақпараттық-әдістемелік қамтамасыз етуді Абай атындағы ҚазҰПУ Ғылыми кітапханасы жүзеге асырады. Ғылыми кітапхана университеттің құрылымдық бөлімшесі болып табылады, студенттер мен профессорлық-оқытушылық құрамды (ПОҚ) заманауи оқу, оқу-әдістемелік және ғылыми басылымдармен, сондай-ақ көркем әдебиетпен қамтамасыз етеді. Алматы қаласы Орталық кітапхана қызметімен, Республикалық ғылыми-техникалық кітапханамен, Республикалық ғылыми-педагогикалық кітапханамен ынтымақтастық туралы меморандумдар, Білім және ғылым министрлігі Ғылым комитетінің «Ғылым ордасы» ШЖҚ РМК-мен ынтымақтастық туралы келісім-шарттар бар.
  • Академиялық ұтқырлық арқылы тұрақты университеттік білім беру үшін серіктестік.
      Сыртқы академиялық ұтқырлық бағдарламасы аясында екіжақты келісімдер негізінде 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде 30 студент шетелдік серіктес ЖОО-да қашықтықтан оқыту курсынан өтті:
    • 3 студент – 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Лотарингия университетінде (Франция) қос дипломды онлайн режимінде білім алу;
    • 11 студент – 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Слупск қаласындағы (Польша) Померания академиясында қос дипломдық білім беру шеңберінде онлайн оқыту;
    • 10 студент – Адам Мицкевич университетінде (Польша) 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде қашықтықтан форматта онлайн білім алу;
    • 2 студент – 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Цукуба университетінде (Жапония) онлайн білім алу;
    • 1 магистрант – 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Вильнюс университетінде (Литва) онлайн білім беру;
    • 3 студент – 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Мәскеу қалалық педагогикалық университетінде (РФ) онлайн білім алу.

    Ішкі академиялық ұтқырлық бағдарламасы аясында Қазақстанның өңірлік жоғары оқу орындарымен жасалған екіжақты келісімдер негізінде 2020-2021 оқу жылының көктемгі семестрінде Ақтөбе университетінен және С.Бәйішев және Х.Досмұхамедов атындағы Атырау мемлекеттік университетінен Абай атындағы ҚазҰПУ-да 10 студент онлайн оқуын аяқтады.
    Педагогика және психология институты академиялық шеберлікті арттыру мақсатында студенттерге 21 ғасырда қажетті дағдыларды беруге ұмтылады: тәжірибелік бағдарлау, цифрлық педагогика, аралас оқыту, нәтижеге бағдарлау, білім беруді ізгілендіру, зерттеу құзыреттіліктері.
  • Студенттердің қалыптасқан және қалыптасқан педагогикалық дағдыларының деңгейін арттыру мақсатында химия, биология, география мамандықтары бойынша 3 және 4 курс студенттерінің, 2 курс магистранттарының, сондай-ақ 2 курс докторанттарының педагогикалық тәжірибесін бақылау енгізілді.
    3 курс студенттері оқытушылардың сабақтарына қатысты, ал 4 курс студенттері, 2 курс магистранттары және 2 курс докторанттары сабақты кестеге сәйкес, онлайн форматта жүргізді.
    Үздіксіз педагогикалық тәжірибе аясында 2020/2021 оқу жылында университеттің 2492 студент интерндері мектептерде өндірістік тәжірибеден өтті. 3516 ашық сабақ, 1817 мектепішілік іс-шара өткізілді.
    4-ТДМ жету үшін қойылған міндеттер:
  • 2030 жылға қарай барлық қыздар мен ұлдардың тиісті және тиімді оқу нәтижелерін беретін тегін, тең және сапалы бастауыш және орта білім алуын қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай барлық қыздар мен ұлдардың бастауыш білім алуға дайын болуы үшін кіші жастағы балалардың сапалы даму, күтім және мектепке дейінгі оқыту жүйелеріне қол жеткізуін қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай барлық әйелдер мен ерлердің қол жетімді және сапалы кәсіптік және жоғары білімге, соның ішінде университеттік білімге тең қолжетімділігін қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай жұмысқа орналасу, лайықты еңбек пен кәсіпкерлік үшін техникалық және кәсіптік дағдыларды қоса алғанда, сұранысқа ие дағдылары бар жастар мен ересектердің санын айтарлықтай арттыру.
  • 2030 жылға қарай білім берудегі гендерлік теңсіздікті жою және халықтың осал топтары, соның ішінде мүгедектер, байырғы халықтар және осал жағдайдағы балалар үшін барлық деңгейдегі білім мен кәсіптік оқытуға тең қолжетімділікті қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай барлық жастар мен ересек тұрғындардың едәуір бөлігі, ерлер де, әйелдер де оқу, жазу және санау мүмкіндігін қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай барлық оқушылардың орнықты дамуға жәрдемдесу үшін, оның ішінде орнықты даму және орнықты өмір салты, адам құқықтары, гендерлік теңдік, бейбітшілік пен зорлық-зомбылықсыз мәдениетті насихаттау, бейбітшілік азаматтығы және мәдени әртүрліліктің құндылығын және мәдениеттің орнықты дамуға қосқан үлесін сезіну мәселелері бойынша оқыту арқылы қажетті білім мен дағдыға ие болуын қамтамасыз ету.
  • Балалардың мүдделерін, мүгедектердің ерекше мұқтаждықтары мен гендерлік аспектілерді ескеретін оқу орындарын құру және жетілдіру, барлық адамдар үшін қауіпсіз, зорлық-зомбылық пен әлеуметтік кедергілерден еркін және тиімді оқыту ортасын қамтамасыз ету.
  • 2030 жылға қарай бүкіл әлем бойынша дамушы елдерге, әсіресе аз дамыған елдерге, шағын аралдық дамушы мемлекеттерге және Африка елдеріне жоғары білім алу үшін, оның ішінде кәсіптік-техникалық білім беру және ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, техникалық, инженерлік және ғылыми бағдарламалар бойынша оқыту үшін қолжетімді стипендиялар санын айтарлықтай ұлғайту, дамыған елдерде және басқа дамушы елдерде.
  • 2030 жылға қарай бүкіл әлем бойынша дамушы елдерге, әсіресе аз дамыған елдерге, шағын аралдық дамушы мемлекеттерге және Африка елдеріне жоғары білім алу үшін, оның ішінде кәсіптік-техникалық білім беру және ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, техникалық, инженерлік және ғылыми бағдарламалар бойынша оқыту үшін қолжетімді стипендиялар санын айтарлықтай арттыру, дамыған елдерде және басқа дамушы елдерде.
  • 2030 жылға қарай білікті мұғалімдердің санын, оның ішінде дамушы елдерде, әсіресе неғұрлым төмен дамыған елдерде және шағын аралдық дамушы мемлекеттерде мұғалімдерді даярлауда халықаралық ынтымақтастық арқылы едәуір ұлғайту қажет.

Дереккөз: https://www.un.org/sustainabledevelopment/ru/education/

Неліктен білім маңызды? Білім беру көптеген басқа Тұрақты даму мақсаттарына (ТДМ) қол жеткізуге мүмкіндік беретін негізгі элемент болып табылады. Адамдардың сапалы білім алуға мүмкіндігі болса, олар кедейліктің тұйық циклінен шыға алады. Демек, білім теңсіздікті азайтуға және гендерлік теңдікке қол жеткізуге ықпал етеді. Ол сондай-ақ бүкіл әлемдегі адамдарға сау және тұрақты өмір сүруге мүмкіндік береді. Білім де адамдар арасындағы толеранттылықты арттыруда маңызды рөл атқарады және бейбіт қоғамдардың қалыптасуына ықпал етеді».

«САПАЛЫ БІЛІМ БЕРУ: НЕГЕ МАҢЫЗДЫ» мақаласының толық нұсқасына сілтеме: https://www.un.org/ru/development/devagenda/pdf/Russian_Why_it_matters_Goal_4_Education.pdf